sobota, 2 maja 2015

Muffinki z gruszką i rabarbarem !

Zobaczyłam rabarbar w sklepie i od razu go kupiłam, nie wiedząc jeszcze do końca, co z nim zrobię (do kompletu znalazłam mu gruszkę) ;) Uwielbiam jego smak w kruchym placku lub kompocie, ale to byłoby zbyt oczywiste, więc całą drogę do domu kombinowałam.
Wróciłam i od razu pomyślałam o jakichś pysznych babeczkach. Mając w planach odwiedziny, wiedziałam, że z pewnością się  nie zmarnują :)  <3

Victor



\
Składniki:

2 szklanki mąki
1 1/3 szklanki cukru pudru (lub drobnego cukru do wypieków)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka imbiru (opcjonalnie)
2 jajka
1 szklanka mleka
1/3 szklanki oleju

1 gruszka
2 łodygi rabarbaru
cukier z prawdziwą wanilią
1 łyżeczka cynamonu




Wszystkie suche składniki łączymy w jednej miseczce, w drugiej ubijamy chwilę jajka z mlekiem, dodając powoli olej. Następnie łączymy wszystko mieszając już tylko łyżką. Owoce kroimy w kostkę i doprawiamy cukrem i cynamonem. Do przygotowanych wcześniej foremek nakładamy po ok.1,5 łyżki ciasta, owoce i pozostałe ciasto na górze. Pieczemy ok 25 min (ewentualnie parę minut dłużej do suchego patyczka) w temperaturze 190 stopni.

Ja ozdobiłam je kremem z śmietanki i serka mascarpone z wanilią (200 ml śmietany 30% + 250g serka mascarpone + 1 laska wanilii)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz